Valt jouw bier op in het schap?

Valt jouw bier op in het schap?
9 januari 2019 CRAFT

Hoofdsponsor Eshuis geeft jou tijdens de Dutch Craft Beer Conference op 22 januari de handvatten die jij nodig hebt tijdens de workshop: “Opvallen in het schap, ware topsport”. Tijdens deze workshop leer je hoe jij de eerste stappen kan zetten om de consument te overtuigen om jouw bier te kopen door middel van een unieke verpakking. Herken jij je in onderstaande situatie? Dan is deze workshop echt wat voor jou.

“Je hebt je eigen bier gebrouwen en het is je gelukt om de bieren in de supermarkt of slijterij schappen te krijgen. Hopelijk vindt de consument jouw bier net zo lekker als jijzelf. Maar hoe zorg je ervoor dat de consument jouw bier verkiest boven al die andere bieren die er ook in het schap staan?”

Aan de smaak van jouw bier zal het zeker niet liggen, want die is goed. Maar wanneer een consument voor de eerste keer jouw bier moet kopen, dan weet hij of zij nog niet hoe jouw met liefde gebrouwen bier proeft.

Smaak kun je uiteraard aan de buitenkant van een fles niet proeven. De verpakking is daarin het middel dat de consument alvast een voorproefje geeft en moet verleiden tot het kopen van jouw bier. Na deze eerste aankoop zal het de smaak van jouw bier zijn die ervoor zorgt dat de consument het product opnieuw koopt.

“Daar staat hij dan. Jouw bier, oog in oog met een bier liefhebber, midden in een supermarkt met een schap vol speciaal bieren. Welk bier gaat hij kiezen? “

Opvallen in het schap en in één oogopslag je toegevoegde waarde duidelijk maken, dat doet een juiste verpakking. De ultieme combinatie van fles, etiket of shrink sleeve is belangrijk. De verpakking van bier wordt ook wel de ‘silent salesman’ in het schap genoemd en het etiket of een shrink sleeve is daar een niet te missen onderdeel van. Op basis van de ‘look and feel’ van een verpakking beslist een consument binnen een seconde, onbewust, welk product hij of zij koopt. Naast het verstrekken van de juiste informatie is een sprekende vormgeving van cruciaal belang.

Op 22 januari tijdens de CRAFT Beurs gaan wij jou alles vertellen over hoe een verpakking kan bijdragen aan de merkbeleving. Ook willen we je uitdagen om samen met ons na te denken over de verschillende mogelijkheden die jouw bier nog meer laten opvallen! De workshop vindt plaats van 15.00-15.45 uur.