Ruim 100 brouwerijen openen deuren tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen van 19 t/m 21 mei

Ruim 100 brouwerijen openen deuren tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen van 19 t/m 21 mei
17 mei 2017 CRAFT

Openstelling brouwerijen traditiegetrouw afsluiting Week van het Nederlandse Bier

Op vrijdag 19, zaterdag 20 en zondag 21 mei openen ruim 100 brouwerijen in Nederland hun deuren voor het publiek. Drie dagen lang kan men kennismaken met de grote diversiteit aan bieren van Nederlandse bodem én achter de schermen kijken bij het brouwproces. Behalve rondleidingen, organiseren diverse brouwerijen tevens proeverijen, brouwdemonstraties en presentaties. De Nederlandse Brouwerijdagen van 19 t/m 21 mei zijn traditiegetrouw de afsluiting van de Week van het Nederlandse Bier, die op 11 mei begon. Tijdens “De Week” staat bier van eigen bodem en de diversiteit daarvan centraal. Dit jaar werd daarbij extra focus gelegd op de combinatie van bier en food. Meer informatie over deelnemende brouwerijen zie: http://www.weekvanhetnederlandsebier.nl/nederlandse_brouwerijdagen

Nederlandse Brouwerijdagen

Tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen krijgen bezoekers een kijkje in de keuken bij brouwerijen door heel het land. Michel Ordeman, voorzitter CRAFT benadrukt het vakmanschap van bierbrouwen: Bier is een uniek product dat wordt gebrouwen uit natuurlijke ingrediënten, en daarmee een extreem brede variatie aan smaken biedt. Bier smaken variëren van zuur tot zoet en van bitter tot gerookt. Als bierbrouwer zorg je dat het gehele proces van water tot consumentenproduct soepel verloopt. De brouwer is eindverantwoordelijke voor de unieke smaakervaring en kwaliteit van elk bier. Bezoekers kunnen tijdens de Brouwerijdagen getuige zijn van dit hele brouwproces en kennis maken met de grote diversiteit van Nederlands bier én de combinatie mogelijkheden tussen bier en spijs.”

Stichting Week van het Nederlandse bier
De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.