Eerste Hopster Magazine in november gepland, aansluiten?

Hopster Magazine is er de afgelopen maanden in geslaagd om een flinke reeks partners toe te voegen. Initiatiefnemer Hop In Media heeft naast diverse mooie namen in de brouwerijwereld, ook enkele aansprekende proeflokalen en bierspeciaalzaken aan zich weten te binden.

Hopster Magazine is een onafhankelijk craftbier-magazine dat vier keer per jaar verschijnt. Bierondernemingen uit ‘de crafthoek’ zijn met een minimale afname van 100 exemplaren per editie (voor slecht 1,50 euro per stuk) Hopster-partner. Bert Hartman van de uitgeverij: “Het magazine is straks exclusief bij deze partijen te vinden. En dat moet straks ook de kracht van ons medium worden.”

“Onze samenwerking met Craft (geassocieerd lidmaatschap) heeft ons aardig op weg geholpen, maar we zijn er wat betreft het gewenste aantal brouwerijen nog niet,” vervolgt collega Ron Stoop. “De huidige lijst met partners geeft ons evengoed voldoende vertrouwen om de knoop alvast door te hakken: het eerste blad ligt er straks eind november. Om het magazine een nog bredere en solidere basis te geven kunnen nieuwe partners nog steeds aansluiten. Graag zelfs. De mooie mix tussen brouwerijen, proeflokalen en bierspeciaalzaken gaat zeker versterkend werken, zo horen we dat ook in het veld.”

Behalve de werving voor Hopster Magazine, is Hop In Media de voorbije maanden druk geweest met de uitgave van de Grizzly Gazet, de nieuwe krant van Beer in a Box. “De Beer was een van de eerste partners van ons magazine, maar kwam gelijk met een aanvullende vraag of we ook iets voor ‘de Beer’ zelf konden maken,” vertelt Hartman. “Een buitenkans. En een ideale gelegenheid om ons nog dieper in de craftbierwereld te storten, waardoor we alleen nog maar enthousiaster zijn geworden.”

De Grizzly Gazet is grafisch ontworpen door Evelien van der Zaken, die ook de vormgeving voor Hopster Magazine verzorgt. “Daarmee is de Grizzly Gazet in meerdere opzichten een mooi bewijs van ons kunnen,” meent Stoop. “Tussendoor zijn er na het 0-nummer nog enkele pagina’s ontworpen, zoals een Stamtafel- en een ‘Vers van de Ketel’-pagina, waarmee we de partners straks in het magazine nog meer het podium geven, dat ze in onze ogen verdienen.”

De komende maanden staan in het teken van de productie van editie 1. In de tussentijd loopt de werving door. Ook nog meedoen? Kijk voor de voorwaarden op http://www.hopstermagazine.com/de-partners